Sunday, March 20, 2011

Kerja gila? :)

Assalamualaikum & Hi! :)
I'm back by popular demand! :) hehe sy mmg mcm gini haha
(gelak sendiri sbb lawak nie i n ekin je faham)
I'm sorry but my life was so messed up and I couldn't find the time. My internet lembat gilaaaa (sebab tgk nanny 911 online non-stop :p) maka saya tak dpt upload post yg bergambar sbb dh melebihi 5gb sebulan.
Biane! (Sorry in Korean)

First of all,
I want to wish the Best for Japan. May they be strong enough and have hope to face the after-tsunami effects and get back on their feet to rebuilt it. It's kinda sad to see them to face such hardship because they are one of the advanced country in the world and maybe in Asia.
And if anyone joked about Naruto not saving them from the wrath of nature,
let me just say "await hang *tuuuuut* sgt?"
haha sila isi mengikut kreativiti anda :p
Tolonglah faham, Naruto tu ninja Hidden Leaf bukannya Jepun. Ada paham??

Perpustakaan Negara Malaysia: disappointment 


Seriously, I think Uitm Shah Alam library has much more sources (law) than the National Library. The place is of course gazillion time bigger but the amount of books is so disappointing.

There's only one continuous row of law books, around six to seven bookcase that is specifically on Malaysian law but I can't find the subject that I want which are Family Law and Jurisprudence. I need to find extra book for my project paper (Family Law) and alang-alang daun keladi carilah jugak buku Juris for my assignment.

Haram tak ada! :(
&*^%$##$%&**(*^^$##@@
sila describe emosi saya mengikut kreativiti anda :p

Pastu, tak kan nk balik dgn tangan kosong, saya ambik la buku sexual crime and cara menjauhi iblis (x ingat tajuk) hehe :) buku tu byk gmbr cartoon yg best maka sy ambik

Last-last, patron situ ckp saya kene ambik number code die, pegi bhgn pinjaman tingkat 3 and cari kat situ then baru boleh pinjam.

Adohaiiiii! Kalau camtu baik terus cari kat bhgn pinjaman, asal cari kat sini! D:
@%^*(&^$##%^**(*&(***^^
sila describe emosi saya mengikut kreativiti anda :p
Tak pinjam pun sbb dh sakit hati n melecehkan.

Pastu meet up with Ibah (she was at the old building). She wanted to borrow a few books. We went to the bhgn pinjaman and searched for her books. My sis managed to point me the law section and I managed to find books that I can use! :) ~happy..... but somehow my sis couldn't managed to find her books.
What to do.

I wonder if the National Library meets the national standard?

Okay, instead of being highly criticizing I should be more supportive. Please include more books on Law and other subjects and make the library a less duller place (old building). The new building is quite comfy and nice though.

After that trip to the National Library I went to the Curve :) hehe

Pin Necklace and my first two Malay Novel :)


The last time I remembered buying malay novel is at primary schools. They were malay translation of Enid Blyton The Famous Five, tu pun time book sale at my school. I never bought any again. I don't know why but  timbul perasaan nk beli novel melayu. So I bought:

Diari Mat Despatch
cool kan cover kulit die! 
:) hehe

Kami Hero!

Hehe sy x sanggup nk baca novel cinta yg bertajuk Sepupuku Suamiku, Cinta Kau dan Aku, Kau ibarat lilin, Ayat-ayat jiwang and banyak lah lagi... Okay, yang Kau ibarat lilin tu saya reka :D
Sorry lah I x layan novel jiwang2 nie :p
Lagi rela baca pasal Hang Tuah atau kisah Badang drpd novel2 jiwang nie
Kahwin paksala, kahwin contract la, kahwin tanpa kerelaan la..... tak sanggup perut eden nak digest apa kejadah punya story yg berbelit dan cinta yg terhalang niee.... sy lagi rela terjun bagunan yg x bertingkat :p

Maka sy telah membeli buku yang sempoi and nmpk macam fun seperti di atas.. hehe :) sbb sy seorg sempoi n fun n x jiwang? haha perasan tapi sy rasa betul teori sy tu :) please correct me if I'm wrong :) mcm mana pulak dgn kebudak-budakan??? oooppppssss! NO KOMEN! haha kalau org ckp muka sy babyface sy memanjatkan kesyukuran kalau childish sy ckp NO KOMEN! hehe :p

My Pin Necklace :)
sengaja nk buat keje gila sblm smbg wat keje :)

Iszati: kalau ko, ko beli x rantai nie?
Ibah: kalau ak, ak x beli
Iszati: hehe *bagus bagus* ;)
mksdnya tak ramai yg beli maka sy dpt sesuatu yg unik ;)

Tolonglah jgn buat lawak klise spt boleh lak guna pin kalau seluar longgar
-__________-"
kalau ckp nak sambungkan ngan pin napkin lawak la jgk hehe :)

Okay! saya harus sambung buat keje nie! Bye! :)

Thanks for reading! :)
Sila like kalau korang like :)
I need the publicity okayyy ;)
hehe

8 comments:

Anonymous said...

haha~ akibat lama tak post, agak panjang ye post kali ni..

no comment about the library meets the standard~

Anonymous said...

yup, mmg keja x bapa nk waras..hahaha...btw, nk tawu gak..lawakmpe tu??kih3.. ~si bunga2~

Iszati said...

to eel: haha merepek je lebih kot :p

si bunga2: lawakmpe tu apa?
ehhhh, sjk bila i waras??? haha

nurul rasya said...

saya pernah pergi national library ni sekali je. jauh sangat

cik kia said...

comel pulak bile pakai shawl mcm tu hehe ajar ajar :)

Syad Said said...

hoi perempuan!!! haha dah lama aku tak visit blog ni. nak follow tapi apa problem ntah tak boleh pulak. nnti aku follow eh. yang part novel2 melayu tu aku memang setuju. paling aku benci depa suka guna nama yang melatopsss je. mesti nak mix dgn omputih. pastu laki mesti anak orang kaya baru balik overseas. haha melayu sangat.

kyle said...

i like the way you write! keep it up, hehehe.....

Iszati said...

to she's retarded: rajin nye g national library walaupun jauh hehe :)

to cik kia: huh?? serabai kot hehe nyway thanks :)

to syad: hoiiiitt!!! :) lama x dgr cite hehe :) haha tau x pe, suma nk beljar oversea pastu byk lagi yg klise :p

kyle: thank u dear! :)